Η plug-in υβριδική τεχνολογία εξελίχθηκε για να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και για να προσφέρει μία εναλλακτική στις αγορές ή τις περιοχές όπου το δίκτυο φόρτισης δεν έχει επεκταθεί στον βαθμό που απαιτείται για να στηρίξει την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Συνδυάζουν έναν θερμικό κινητήρα, έναν ηλεκτροκινητήρα, μία μπαταρία και όλα τα παρελκόμενα τους και μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε ως αμιγώς θερμικά, είτε ως αμιγώς ηλεκτρικά, είτε ως υβριδικά αλλά βασική προϋπόθεση για την πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που προσφέρουν και των πλεονεκτημάτων τους είναι η τακτική φόρτιση – το λέει και το όνομα τους άλλωστε: plug-in υβριδικά! Δεν είναι αυτοφορτιζόμενα και αυτή είναι μία… παρεξήγηση που κοστίζει τόσο στους ιδιοκτήτες όσο και στο περιβάλλον και γι’ αυτό μία μερίδα περιβαλλοντικών ομάδων πιέζει τους θεσμούς για μία δραστική αλλαγή στην αντιμετώπιση τους. Από την άλλη, ο επικεφαλής της γερμανικής VDA, Holdegard Muller, προτείνει μία δραστική λύση. Γιατί να μην παρέχουμε ένα… κίνητρο στους ιδιοκτήτες plug-in υβριδικών οχημάτων ώστε να τα φορτίζουν τακτικά;

“Στο μέλλον τα PHEV θα μπορούσαν να σχεδιάζονται με τέτοιον τρόπο ώστε η τακτική φόρτιση να είναι υποχρεωτική.”
Δήλωσε ο Muller σε γερμανικό μέσο. Επί της ουσίας, αυτό που προτείνει ο επικεφαλής του μεγαλύτερου οργανισμού στην γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτου είναι το εξής: για να αναγκαστεί ο χρήστης του οχήματος να φορτίζει την μπαταρία του αυτοκινήτου τακτικά το ίδιο το αυτοκίνητο θα ενσωματώνει ένα σύστημα που θα περιορίζει την προσφερόμενη ισχύ στην περίπτωση που δεν το κάνει. Ο Muller δεν ανέλυσε περισσότερο την ιδέα του αλλά άφησε να εννοηθεί ότι ο “κόφτης” θα μπορούσε να περιλαμβάνει κάποιο χιλιομετρικό όριο ωστόσο απέφυγε να επεκταθεί στο ποιο θα μπορούσε να είναι αυτό το όριο: 100, 200, 500 ή 1.000 χιλιόμετρα. Σε κάθε περίπτωση, ένας τέτοιος περιορισμός ή αν προτιμάς, μία τέτοια υποχρέωση μπορεί να ξενίσει ακόμα και αυτούς που χρησιμοποιούν την τεχνολογία όπως πρέπει και πιθανώς να αποτρέψει κάποιους από την αγορά ενός PHEV.

Ευτυχώς, προς το παρόν δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία πρόταση αλλά ο άνθρωπος που την κάνει δεν είναι κάποιος τυχαίος πολίτης. Είναι ο επικεφαλής της VDA και αυτό μας κάνει να υποψιαζόμαστε ότι ίσως να δοκιμάζει τα νερά και ίσως να βολιδοσκοπεί αντιδράσεις. Ανεξαρτήτως της συγκεκριμένης πρότασης πάντως, είναι αλήθεια ότι κάτι πρέπει να αλλάξει στον τρόπο χρήσης των plug-in υβριδικών καθώς γνωρίζω και προσωπικά περιπτώσεις όπου χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά ως θερμικά εκπέμποντας εν τέλει περισσότερους ρύπους απ’ ότι η αντίστοιχη θερμική έκδοση του ίδιου μοντέλου εξαιτίας του επιπλέον βάρους των εξαρτημάτων που αφορούν στον εξηλεκτρισμό του κινητήριου συνόλου. Η εκπαίδευση του αγοραστικού κοινού είναι σίγουρα η ενδεδειγμένη λύση σε αυτό το πρόβλημα αλλά αυτό θα πάρει χρόνο και δεν εγγυάται το αποτέλεσμα. Ποιος ξέρει, ίσως να βρεθεί κάποια εναλλακτική στο προσεχές μέλλον.



